BE POSITIVE BUT STAY REALISTIC

Be Positive and Realistic

mozakim's PHOTOBLOG

Selamat Sejahtera,

Hari ini aku rasa nak menaip sikit, dah alang tak berapa nak sibuk awal pagi ni. “BE POSITIVE BUT STAY REALISTIC”. Aku suka ungkapan ni, ianya bermaksud kita mesti sentiasa berfikiran positif, tetapi dalam masa yang sama juga harus sentiasa berada di alam nyata. Positif itu memang bagus, tapi kena tahu di mana limit dan kemampuan sendiri. Kalau satu2 perkara tak mampu nak capai, jangan pula nak pikir positif je tapi usahanya takde, betul tak?😉 Dan kalau kita mampu, jadi positif dan rebutlah peluang yang ada.

Pengalaman aku sendiri, ketika memula diminta oleh mentor aku untuk buat bengkel berkaitan stokfoto tahun lepas, perkara pertama yang terlintas di kepala aku adalah “layak ke aku nak buat bengkel ni? Bukannya orang kenal pun, ada ke orang yang nak join?” Tapi bila mentor aku cakap…. “berapa banyak income yang demo dapat tu bukan hal utama, tapi ilmu yang demo ada pasal stokfoto…

View original post 303 more words

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s